Największe problemy pracy w branży IT
przez
Marcin
·
31 maja 2022
- Konieczność ciągłego rozwoju. Aby utrzymać swoją pracę nie wystarczy nauczyć się jednej, powtarzalnej czynności, czy dobrze poznać jeden problem. Branża cały czas ewoluuje i zmusza nas do poznawania nowych kompetencji. Wzmacnianie tych kompetencji jest niezbędne do przyspieszania pracy oraz możliwości jej automatyzacji. Znaczne podniesienie swoich kompetencji, poprzez pracę, naukę czy szkolenie może prowadzić do zwiększenia stawek, awansu, ale również jest powodem wypalenia zawodowego przez osoby, których ciągły ‘wyścig zbrojeń’ branży szkoleniowej staje się zbyt stresujący, a presja staje się zbyt wielka.
- Sztuczne podnoszenie swoich kompetencji w ramach rozmowy o pracę. Branża ma problem z przyjmowaniem osoby na stanowiskach juniorskich. Początkujące osoby często opóźniają pracę bardziej doświadczonych pracowników, zadręczając ich swoimi pytaniami. Często taka osoba, po otrzymaniu odpowiedniej dawki kompetencji rozpoczyna poszukiwania pracy wśród kompetencji, aspirując na stanowisko MIDa i dużo wyższe wynagrodzenie. Często, by zyskać większą możliwość przejścia rozmowy rekrutacyjnej ubarwiamy własne kompetencje by ukryć braki doświadczenia. Takie praktyki są na tyle popularne, że trudno konkurować na etapie wysłania CV z ‘bardziej doświadczonymi’ konkurentami.
- Konieczność przekwalifikowywania się. Punkt dość mocno związany z punktem pierwszym. Często początkowe wyobrażenia dotyczące pracy którą mamy się zajmować nie są do końca powiązane z działaniami które mamy wykonywać na co dzień. Jeżeli dopiero rozpoczynamy pracę na danym stanowisku, nie mam zbyt wielu możliwości zakomunikowania, że ten typ pracy nas nie interesuje – i chcąc zyskać wymagane doświadczenie zaczynamy korzystać z narzędzi i języków, które do tej pory nie były w centrum naszych zainteresowań. Dopiero w takiej sytuacji odkrywamy jak niesamowicie szybko jest w stanie przyswajać odpowiednio zmotywowany umysł.
- Konieczność pracy w międzynarodowym otoczeniu. Punkt, który dla wielu może być postrzegany jako plus. Część osób dostrzega jednak problemy na styku różnych kultur. Najczęściej problemy te są powiązane z szybkością i łatwością odpowiedzi, sprawnym reagowaniem na sytuację, problemami z hierarchią. Warto przeanalizować czy dla nas punkt ten jest bardziej plusem czy minusem.
Tagi: praca w itszkolenia informatyczneszkolenia IT
Możesz również polubić…
Najnowsze komentarze