Jaką firmę szkoleniową wybrać?
Szukając najlepszej firmy szkoleniowej powinniśmy zadbać o przygotowanie. Szkoły przyzwyczaiły nas do tego, że byliśmy zmuszeni brać udział w zajęciach wytypowanych przez ludzi, których priorytety rozwojowe były zupełnie inne niż nasze. Współcześnie, poszukując idealnego szkolenia możemy zwrócić uwagę na kilka cennych porad ułatwiających nam znalezienie odpowiedniej firmy.
- Strona internetowa. Zaczynamy od analizy strony internetowej.
- Pierwszą zakładką, do której powinniśmy zajrzeć jest dział ‘referencje’ – zwracamy uwagę na firmy, które się tam wypowiadają – szukamy znajomych firm lub branży, które w naszym odczuciu budzą zaufanie.
- Patrzymy na daty dodania referencji – wiedza, zwłaszcza w branży informatycznej szybko się dezaktualizuje i ktoś kto był specjalistą kilka lat temu niekoniecznie nadal takim specjalistą jest.
- Sprawdzamy, jakie osoby są wymienione w referencjach. Być może część z nich zgarnęła już osoba, która z firmą od dawna nie współpracuje? Może to jeden specjalista na dziesiątki osób, które jakością swoich szkoleń nie powalają?
- Znajomi, znajomi i jeszcze raz znajomi. Jeśli w punkcie poprzednim znaleźliśmy firmę, która będzie w stanie wypowiedzieć się na temat doświadczeń w danej firmie. Możemy również porozmawiać ze starszymi znajomymi z branży, którzy nawet po przejrzeniu programu danego szkolenia są w stanie określić, czy wiedza na nim uzyskana będzie wiedzą przydatną w codziennej pracy.
- Opinie w sieci – tutaj należy być ostrożnym, rynek jest pełen osób, które wzajemnie walczą o opinię w Internecie. Nie brakuje tutaj osób, które zawodowo zajmują się obniżaniem pozycji innych przedsiębiorstw poprzez dodawanie niepochlebnych opinii w sieci. Dla pewności warto wrzucić nick użytkownika, lub imię i nazwisko i przejrzeć wyniki. Brak historii imienia i nazwiska w sieci może domniemywać fałszywą tożsamość.
- Dzwoń. Już pierwszy kontakt z firmą szkoleniową może wiele powiedzieć. Warto również zapytać o bezpośredni kontakt do osoby prowadzącej szkolenie i poprosić o jej dane – korzystając z sieci łatwo zweryfikować jej doświadczenie na portalach GoldenLine czy LinkedIn.
Uzyskane w ten sposób informacje powinny zoptymalizować proces poszukiwania idealnej firmy szkoleniowej, dopasowanej dokładnie do Twoich potrzeb jako klienta.
Najnowsze komentarze